ويزاي فرانسه

به دنيا با نگاهي نو بنگريد.

تحصيل در فرانسه

۱۱۵ بازديد

تحصيل در فرانسه

تحصيل در فرانسه مقطع دكتري: تحصيل در مقطع دكتري در كشور فرانسه كاملاً رايگان است و شغل محسوب مي شود. ويزاي تعلق گرفته به دانشجويان در اين مقطع ويزاي شغلي است و دانشجويان حقوق ماهانه دريافت مي كنند.

تحصيل در فرانسه مقطع كارشناسي ارشد: در اكثر دانشگاه هاي فرانسه بعد از پايان تحصيلات كارشناسي دو مقطع تحصيلي براي كارشناسي ارشد وجود دارد. دوره ي اول مستر ۱ نام دارد و دوره ي بعدي مستر ۲ نام دارد. هر يك از اين دوره ها يك ساله مي باشند و بسته به نوع رشته و دانشگاه دوره ي كارآموزي هم دارند.

اكثر اين دوره ها به زبان انگليسي برگزار مي شود و نيازي به دانستن زبان فرانسه نيست.

 تحصيل در فرانسه مقطع كارشناسي: دوره هاي كارشناسي در فرانسه ۳ سال مي باشد. در اين دوره دانشجويان موظف به گذراندن ۶ نيمسال تحصيلي و ۱۸۰ واحد درسي هستند.

هزينه تحصيل در فرانسه يكي از دغدغه هاي دانشجوياني است كه قصد ادامه تحصيل در كشور فرانسه را دارند. هزينه‌هاي زندگي با توجه به سبك زندگي هر فرد مي‌تواند متفاوت باشد ولي به‌طور معمول هزينه‌ي زندگي دانشجويي در كليه شهرهاي فرانسه به غير از پاريس بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ يورو در ماه مي‌باشد، اين مبلغ شامل هزينه‌هاي خوابگاه، غذا، حمل و نقل درون شهري ، پوشاك و خريد ساير امكانات مورد نياز يك زندگي دانشجويي مي‌باشد. 

 

تحصيل رايگان در فرانسه

تحصيل براي اكثر رشته ها رايگان مي باشد و همچنين امكان اخذ بورس تحصيلي و يا كمك هزينه تحصيلي وجود دارد. از سوي ديگر متقاضياني كه براي تحصيل در مقطع دكتري در فرانسه اقدام مي نمايند بايد بدانند كه تحصيل در اين مقطع شغل محسوب مي شود و دانشجويان حقوق ماهيانه دريافت مي كنند، علاوه بر تمامي موارد ذكر شده دانشجويان از حمايت هاي دولتي برخوردار خواهند شد.

 

تحصيل در فرانسه به زبان انگليسي

دانشگاه هاي فرانسه براي جذب هرچه بيشتر دانشجو از سراسر جهان چندين سال است كه اقدام به برگزاري دوره هاي دانشگاه به زبان انگليسي كرده اند. بر خلاف نظر اكثريت افراد جامعه كه تصور مي نمايند براي تحصيل در فرانسه نياز به يادگيري و يا ارائه ي مدرك زبان فرانسه مي باشد، بايد به اين نكته اشاره كرد كه در حال حاضر امكان تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري به زبان انگليسي در فرانسه مهيا مي باشد. شايان ذكر است متقاضيان اين دوره ها هيچ نيازي به يادگيري و يا ارائه ي مدرك زبان فرانسه ندارند. درصورتي‌كه متقاضي بخواهد به زبان انگليسي ادامه تحصيل دهد لازم است كه مدرك زبان آيلتس با  نمره بالاي ۵ بگيرد.

 

اخذ ويزاي فرانسه از طريق پذيرش تحصيلي

به‌صورت كلي در فرانسه هر مقطع تحصيلي را مي‌توانيد ۳ بار بخوانيد و با اين روش ويزاي خود را تمديد كنيد. اما اگر پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه و اتمام تحصيلات موفق به يافتن كار مناسبي شويد به‌گونه‌اي كه با كارفرماي خود قرارداد ببنديد امكان تمديد ويزا و بعداً اخذ اقامت ميسر مي‌گردد.

يكي از مهمترين نكاتي كه مورد توجه دانشجويان است اخذ ويزاي فرانسه براي همراهان است. در اين خصوص بايد به اين نكته توجه داشت كه همسر و فرزندان زير سن قانوني دانشجو مي‌توانند همزمان با دانشجو درخواست ويزاي همراه بدهند و همزمان با هم وارد خاك كشور فرانسه شوند.